És l’opi del poble.
Som víctimes d’una nova religió que es pretén pagana. La del
culte a la llei, a una llei que justifica els crims més execrables. Aquesta
llei permet que l’alcalde d’un poble o bé el president o secretari d’una
associació de municipis contracti serveis per a l’ajuntament o per a aquella
associació a l’empresa del seu germà o de la seva esposa (empresa virtual sense
més infraestructura que un telèfon i una adreça fiscal) que al seu torn
contractarà aquells serveis a una empresa de producció (real !), sobre la
facturació de la qual hi carregarà el benefici industrial (legal !) per la seva
gestió d’intermediària (una trucada de telèfon), cost total que pagaran els
ciutadans súbdits d’aquell ajuntament o d’aquella associació de municipis.
La mateixa llei que permet que el president i els directius
d’una entitat bancària comarcal (o nacional) s’estableixin un sou que insulta
la intel·ligència dels usuaris o súbdits d’aquelles entitats. I que permet que
quan els han de fer fora perquè les han enfonsat, i tots en paguem els costos,
s’enduguin indemnitzacions que insultarien, si n’hi haguera, a Déu.
La mateixa llei que permet que un govern determinat indulti
a policies condemnats per tortures a ciutadans, doncs súbdits, ja que no tenen
garantida la protecció dels seus drets.
La mateixa llei que permet en determinats casos modificar
els contractes per situacions objectives no contemplades en el moment de la
formalització del contracte però que no aplica el mateix criteri als súbdits
que no poden pagar la hipoteca perquè la Vitri ha tancat, perquè hi ha empreses
que s’han deslocalitzat, perquè l’entitat bancària els va recomanar
hipotecar-se pel doble que els calia, perquè..... Lleis que s’aproven (o no s’anul·len) en els
parlaments corresponents.
La nova religió que ha fet Déus el poder i el diner ha
crescut emparada en la renúncia feta per l’esquerra als postulats que la varen
fer néixer a principis del segle dinou: a
qüestionar el dret a la propietat, dret tant absolut que és preferent a la vida
en molts casos (hipotecats assassinats pel sistema capitalista), a combatre el
dret absolut a l’herència (quina religió no diu que tots els homes som iguals
?), a impedir la professionalització del compromís públic (això que ara en diem
política) de tal manera que hi ha qui, havent estat sempre només en política,
arriba a dirigir un parlament o una conselleria o un país.
Ara m’agradaria parlar de la violència legítima, del jesuïta
Mariana, dels ludistes anglesos del segle dinou, de la ira de Déu... Quina llei m’aplicareu per creure que el
progrés sempre és violent ? Quina
actitud em recomana la llei davant dels senyors que legalment s’han enriquit
(sense haver produït res) fins a extrems i a unes velocitats de ciència ficció
? Haig de compartir pacíficament amb
ells els espais públics ?
(Publicat a El 9 Nou 08/03/2013)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada